خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان مبنا

شرکت مبنا توسعه اندیشه وارد کننده سیستم های مدیریت هوشمند ساختمان ها

خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان مبنا

شرکت مبنا توسعه اندیشه وارد کننده سیستم های مدیریت هوشمند ساختمان ها

  • ۰
  • ۰

لامپ هوشمند یک لامپ با تکنولوژی روشنایی LED و با قابلیت استفاده از اینترنت است.لامپ هوشمند اجازه می‌دهد تا روشنایی خانه خود را برنامه‌ریزی کرده و از راه دور کنترل کنید. لامپ‌های هوشمند یکی از سریع‌ترین و بهترین پیشنهادات در رده‌های محصولات رو به رشد اتوماسیون خانگی، اینترنت اشیاء و خانه هوشمند هستند.

در سال‌های اخیر انواع لامپ‌های هوشمند به طور چشمگیری افزایش یافته‌اند. حالا شما می‌توانید لامپ رشته‌ای معمولی خانه خود را با انواع مختلفی از لامپ هوشمند جایگزین کرده و تنها با چند لمس روی گوشی هوشمند یا تبلت خود آن را کنترل کنید. در واقع به طور معمول با بهره گرفتن از تکنولوژی‌های ارتباطی Wi-Fi و بلوتوث و یا یک اتصال اختصاصی برای سیستم‌های خانه هوشمند، می‌توان لامپ هوشمند را از طریق یک برنامه تلفن همراه یا یک مرکز اتوماسیون خانگی مثل کلید لمسی هوشمند کنترل کرد.

لامپ هوشمند

با کاربردهای لامپ هوشمند آشنا شوید

به لامپ‌های هوشمند می‌توان برنامه‌های مختلفی داد. این لامپ‌ها همچنین می‌توانند برای افزایش کارایی و قدرت برنامه‌ریزی به دوربین، بلندگو و سنسور حضور و حرکت مجهز باشند. همچنین بسیاری از لامپ‌های هوشمند می‌توانند از تنوع رنگی بالایی بهره برده و فضایی جالب را برای خانه شما فراهم کنند. البته فراموش نکنید که هدف از طراحی لامپ هوشمند تنها بهبود و افزایش کنترل انسان بر ابزارهای زندگی در خانه هوشمند نیست. بلکه یک لامپ هوشمند در اولین قدم می‌تواند با کنترل میزان روشنایی، اثر محسوسی در صرفه‌جویی در مصرف انرژی الکترونیکی داشته باشد.

به عنوان مثال این لامپ ها می‌توانند با کنترل میزان نور محیطی (بسته به ساعت روز و میزان تابش نور طبیعی خورشید) و همچنین حضور یا عدم حضور افراد در محیط، اقدام به کم و زیاد کردن نور و یا خاموش و روشن کردن آن نمایند. این در حالی است که این لامپ‌ها زیبایی دوچندانی به خانه‌های شما بخشیده و کاربردهای جالب دیگری نیز دارند.

انواع لامپ هوشمند از دیودهای نور ال‌ای‌دی و انواع فناوری‌های مختلف برای انجام کار خود استفاده می‌کنند. بنابراین آنها گران‌تر از لامپ‌های سنتی هستند. البته مهم است که به خاطر داشته باشید که لامپ‌های هوشمند نیز از انرژی کمتری استفاده کرده و عمر طولانی‌تری دارند. این موضوع به این معنی است که شما می‌توانید در بلندمدت صرفه‌جویی بیشتری داشته باشید. البته این تکنولوژی در طول سال‌های گذشته به شدت رشد داشته است؛ و به مرور قیمت لامپ‌های هوشمند کاهش می‌یابد.

Smart lamp application

همان‌طور که گفتیم برخی از لامپ‌های هوشمند فقط سفید هستند. در حالی که برخی دیگر توانایی ارائه طیف وسیعی از رنگ‌ها را حتی به شکل رقص نور رنگین‌کمانی دارند. نورهای رنگی یک راه سرگرم‌کننده برای اضافه کردن فضایی شاد به خانه شما است. هرچند این ویژگی کمی قمیت لامپ هوشمند را افزایش می‌دهد. همچنین بهتر است بدانید بیشتر لامپ‌های هوشمند از نظر روشنایی به اندازه یک لامپ رشته‌ای 60 وات عمل می‌کنند. البته نمونه‌های پر نورتر نیز در بازار قابل پیدا کردن است. اصطلاح لومن که روی بسته ‌ندی هر لامپ هوشمند مشاهده خواهید کرد؛ نشان‌دهنده میزان نوردهی آن است و هرچقدر که بیشتر باشد بهتر است.

امکانات گفته شده برای زمانی است که شما فقط از لامپ هوشمند در خانه خود استفاده کنید. اما لامپ‌های هوشمند در خانه‌های هوشمند کارایی بالاتری نیز خواهند داشت. به عنوان مثال لامپ هوشمند می‌تواند با تلویزیون هوشمند در خانه شما ارتباط برقرار کند و بسته به ژانر فیلم یا برنامه در حال پخش، میزان و نوع نور را تنظیم کند. همچنین برخی از انواع لامپ هوشمند با دیوایس‌های هوشمندسازی خانه، از جمله الکسای آمازون، اپل هوم کیت و Google Assistant هماهنگ هستند. بنابراین امکانات بیشتری را در اختیار شما می‌گذارند. مثلا می‌توانید با صدای خود کنترل روشنایی خانه را در دست بگیرید. شما همچنین می توانید برخی از لامپ‌های موجود در بازار را با دوربین‌های امنیتی، ترموستات و سایر دستگاه‌های خانگی هوشمند ادغام کنید. این هماهنگی امکان آن را فراهم می‌کند که دستورالعمل‌هایی ایجاد کنید تا به طور خودکار لامپ هوشمند شما به رویدادهای خاصی نظیر اعلان‌های تلفن یا تغییرات آب و هوا و… واکنش نشان دهند.

این موارد تنها بخشی از امکانات یک لامپ هوشمند در خانه هوشمند است. خلاقیت در اجرای خانه هوشمند و استفاده از امکاناتی که این تکنولوژی در اختیار شما می‌گذارد؛ می تواند در کاربردهای متنوع‌تری به کار گرفته شود.

  • ۹۷/۰۶/۲۶
  • شرکت مبنا توسعه اندیشه

لامپ هوشمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی